Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Пандемията и големият велосипеден бум

Велосипедите изтласкват все повече леките коли от трафика в градовете, пише Bloomberg

Пандемията и големият велосипеден бум

Снимка: Pixabay

Велосипедите все по-често се появяват измежду колите по улиците на Европа, тъй като пандемията ускори прехода към този вид транспорт, пише Bloomberg.

Още преди пандемията велосипедите се радваха на по-голям интерес от търсещите по-природосъобразни решения потребители, но рискът от заразяване в автобусите и метрото направи велосипедите още по-привлекателни. Появата на електрически опции в този сегмент премахна част от усилията, свързани с придвижването, и направи колоезденето добра опция за повечето потребители след вдигането на блокадите.

Правителствата подхранват тенденцията, като предлагат стимули за закупуване на велосипед - от 100 евро до 1500 евро за сериозните бизнес потребители на електрически велосипеди. Градове от Берлин до Лисабон създават и повече пространства за каране. Близо 1500 км нови велоалеи бяха обещани в резултат на здравната криза, твърдят от Европейската федерация на колоездачите.

„Хората искат самоподдържаща се и устойчива мобилност, това е трансформация в обществото“, твърди Сюзан Пуело, ветеран от индустрията, която помага за управлението на бизнеса с електрически велосипеди на Pierer Mobility, включително на марките Husqvarna и R Raymond. „Коронавирусът е феноменален тласък в тази посока“.

През 2020 г. приходите на звеното се очаква да се утроят до над 100 млн. евро спрямо две години по-рано, а производителят очаква приходите от продажби да скочат до 500 млн. евро до 2025 г.

Засиленото търсене помогна и за появата на нови услуги като Swapfiets. Базираната в Амстердам компания, която предлага велосипедни абонаменти, в четвъртък обяви, че планира експанзия в Лондон, Милано и Париж до края на тази година, след като скокът в търсенето по време на пандемията увеличи потребителската ѝ база до над 200 хил. души.

Компанията, мажоритарен дял от която има Pon Holdings – производителят на велосипедите Gazelle и Kalkhoff, планира да добави повече електрически превозни средства и скутери в своето портфолио. Swapfiets предлага дългосрочно наемане и се различава от услугите за моментни решения като Jump на Uber Technologies, която беше продадена на Lime в разгара на разпространението на заразата.

„Коронавирусът само допринесе за решението, но реално не е причината“, коментира Оно Хай, управляващ директор на Swapfiets. „Повечето хора просто разпознават велосипеда като най-доброто средство за транспорт“ в града.

По време на блокадата хората в Германия са прекарали два пъти повече време в каране на велосипеди, твърди Стефани Крон, експерт по трафика в германската асоциация на велосипедистите ADFC. Магазините за велосипеди в момента се радват на „безпрецедентен бум“, но за да продължи той местните власти трябва да подобрят инфраструктурата и да осигурят необходимото за всички нови потребители, твърди тя.

Търсенето в най-голямата европейска икономика отчасти е подкрепено от програми като данъчни облекчения за работодателите, които предоставят наети велосипеди за служителите си. Всичко това е част от усилията на Германия за борба с климатичните промени.  Пуело оценява, че един на всеки четири електрически велосипеда, които обичайно струват по над 2000 евро, е бил нает през миналата година.

Германия е най-големият пазар на велосипеди в Европа, с 1,36 млн. електрически превозни средства, продадени през 2019 г. Това е над два пъти повече спрямо бройката отпреди три години. За сравнение миналата година в страната са продадени 3,6 млн. коли, а пазарът им се е свил с 35% през първата половина на 2020 г.

Блокадата накара властите в 32 от най-големите градове в Европейския съюз да предложат подобрения в инфраструктурата, твърди Европейската федерация на велосипедистите. Белгия, Дания и Холандия са пионери по велоалеи.

Много от тези промени идват за сметка на автомобилния трафик. Рим просто нарисува по платната повечето си велоалеи, а Берлин и Париж създадоха специални алеи по време на пандемията.

Жените са един от ключовите двигатели на по-големите продажби на електрически велосипеди. Giant например създаде отделен, фокусиран върху дамите бранд.

Повече от половината потребители смятат електрическите велосипеди като заместник на част от потреблението на коли, а 28% твърдят, че са в позиция да заменят до голяма степен колите, когато става дума за превоз в града, сочи проучване на Internetstores.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Zoom
Безос, Зукърбърг и Мъск са забогатели със 115 млрд. долара тази година